Thanks For Your Support

Wednesday, June 22, 2011

premium beautiful membantu dalam penyusuan bayi


entry kali ni sy nak share info tentang premium beautiful dalam penyusuan bayi. sebab lately ramai yang bertanya sy boleh ke pakai premium beautiful kalau menyusu? jawapan nye sudah pasti la BOLEH dan sangat sangat la digalakan untuk ibu ibu yang menyusukan bayi mereka.
sebab apa?
sebab premium beautiful ni di rekacipta sesuai untuk ibu yang meyusu badan dan antara kebaikan premium beautiful ni dlm penyusuan adalah.

~ produksi susu badan akan menjadi semakin lancar
~ibu tak kan mengalami bengkak susu kalau ada gap dalam penyusuan sebab cup premium beautiful ni menyeimbangkan buah dada dan produksi susu.
~ dengan pemakaian premium beautiful ni jugak boleh elak kan dari terjadi nye payudara bernanah atau susu masam yang boleh mengakibatkan breast cyst.
~ payudara tidak jatuh. malah kedudukannya akan diperbaiki kepada kedudukan yang betul. ni berbeza dengan pemakaian bra biasa yang memberi kesan menekan ke bawah dan payudara akan jatuh tanpa kita sedari.
~ dan pasti nye premium beautiful ni sangat membantu dalam memejalkan payudara yang lembik.

walaupun saya tak berpeluang menyusukan kedua dua anak saya damia dan danisha sebaik baik nye namun hasil dari testimoni di bawah terhadap premium beautiful dalam penyusuan bayi sangat memberangsangkan.
ni kak rock @ naemah yang mengambil keputusan bijak dalam memilih premium beautiful sebagai alternatif dalam menambahkan produksi susu badan dan mendapatkan bentuk badan menarik. sebelum pakai premium beautiful dia kerap mengalami rasa bengkak susu dan tak selesa setiap kali ada gap dalam penyusuan. selepas memakai premium beautiful bengkak susu dan hasil susu berkurangan bukan jadi masalah lagi untuk kak rock meneruskan niat murni nye dalam memberikan yang terbaik buat bayi comel nye.

sebelum pakai premium beautiful.

phewwwwiiittt...
selepas hampir dua bulan pakai premium beautiful ;)

nak menyusukan bayi pun mudah je sebab antara ciri cup bra premium beautiful ni adalah ianya sangat la soft.

Ciri-ciri long bra Premium Beautiful yang direka sesuai untuk ibu  menyusu badan:
  • Cara penggunaan adalah mudah dan cepat iatu dengan menarik cup kebawah. Bayi tidak akan menunggu lama dan payudara akan diampu oleh cup, maka ia tidak akan jatuh.
  • Bra cup yang elastik boleh menampung saiz payudara yang 1 saiz lagi besar. Payudara akan membesar 1 size sekiranya susu badan memenuhi memenuhi payudara.
  • Bra yang tidak ketat  di mana ia boleh menganjal dan tidak menghadkan tumbesaran payudara. Ini berbeza dengan bra penyusuan yang lain yang boleh menyebabkan jangkitan kuman dan kesan tidak selesa pada si pemakai.
  • Cup Premium Beautiful adalah bersifat kapas  yang memberi kesan selesa dan boleh bernafas kepada payudara anda yang mengandungi susu

Kebaikan-kebaikan lain untuk wanita:


  • Sesuai bagi wanita lepas bersalin  kerana FIR yang terkandung dalam PB ini dapat:
    • Membantu mengecutkan rahim dengan cepat
    • Membantu untuk membersihkan darah beku dan kotor dalam rahim
    • Menghilangkan stretch mark
    • Memejalkan payudara dan otot pinggul, peha dan perut.
  • Memulihkan tenaga dengan cepat, berguna terutama kepada ibu yang sentiasa keletihan kerana  melayan anak - anak dengan jarak umur yang dekat.
  • Menghilangkan “period pain”.
  • Menguatkan rahim dan meningkatkan peluang untuk mempunyai anak.
  • Membaiki postur badan dan membaiki tulang belakang agar dapat menyokong badan.


TEORI DI SEBALIK PENINGKATAN SUSU


Apabila bayi menghisap payudara, hujung saraf yang terdapat diputing ibu akan terangsang. Impuls akan dihantar ke otak dan kelenjar pituitari merembeskan hormone prolaktin dan hormone oksitoksin ke dalam darah. Darah membawa kedua dua hormone tersebut ke payudara dan menyebabkan susu terhasil.

Premium Beautiful korset ditenun dengan batu kristal Tourmaline yang mengandungi Infrared Jarak Jauh atau ‘Far Infrared Rays’ ( FIR ) .Ia merupakan spectrum cahaya yang memberi manfaat kepada kesihatan manusia. FIR ini  akan meresap jauh ke dalam  tisu lembut payudara si pemakai ,dimana ia akan meningkatkan pelancaran aliran darah di dalam tubuh si pemakai. Maka,setiap kali bayi merangsang diputing ibu, susu akan terhasil dengan lebih banyak dan cepat. 


nampak kan perbezaan ketara pada kak rock? thanks ye kak rock sbb izin kan cerita dan gambar kak rock ni dikongsikan di ruangan blog sy ni. :)


No comments:

Post a Comment